Artykuły

Data publikacji: 2015-03-13          Autor: food-forum         wyślij link e-mailem        

4 pokarmy, które poprawią trawienie

4 pokarmy, które poprawią trawienie

Nasze systemy trawienne są zagrożone ze względu na niedobór składników odżywczych, nadmiar różnych toksyn i stresu. Dobrą wiadomością jest to, że równowaga trawienna zostanie przywrócona przez wyeliminowanie złych nawyków żywieniowych i wprowadzenie produktów, które wspomogą pracę układu pokarmowego.

Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy jest rodzajem octu wykonanego ze sfermentowanych jabłek. Spożywanie tego produktu wprowadza korzystne enzymy, probiotyki i aminokwasy do diety, które poprawią trawienie, łagodzą zgagę, stymulują układ limfatyczny. Wspomagają także pozbycie się grzybów z rodziny Candida i pomagają wzmocnić system odpornościowy.

Ocet jabłkowy pomoże również wzmocnić pH w żołądku, gdyż kwas żołądkowy jest kluczowym składnikiem w procesie trawienia. Osłabione stężenie kwasu żołądkowego oraz brak enzymów i probiotyków są czynnikami ryzyka zachorowania na refluks i zgagę. Na szczęście, ocet jabłkowy może pomóc rozwiązać te wszystkie problemy.

Nasiona Chia

W przeciwieństwie do nasion lnu, nasiona chia nie muszą być rozdrobnione w celu uwolnienia ich wartości odżywczych. Jednak korzyści lecznicze znacznie się poprawiają, gdy są nasączone wodą, ponieważ wtedy stają się „czyścicielami” przewodu pokarmowego. Dzięki znajdującym się w nich prebiotykom i efekcie „czyszczenia”, nasiona chia mają właściwości kojące dla przewodu pokarmowego i są pomocne w zapobieganiu i poprawie pracy układu pokarmowego.

Kiszone warzywa

Kiszone warzywa utrzymują niski poziom złych bakterii i drożdży takich, dzięki wspomaganiu produkcji pałeczek kwasu mlekowego wytwarzajacych kwas mlekowy, który może zmieniać kwasowość w jelitach, co pomaga zapobiec nagromadzeniu się nieprzyjaznych bakterii, pleśni i grzybów z rodziny Candida.

Jednym z najczęściej kiszonych warzyw jest kapusta. Jednak prawie każde warzywo może być fermentowane i może być przechowywane przez wiele miesięcy lub nawet lat w odpowiednich warunkach. Ostatnio, badania laboratoryjne wykazały, że domowa kapusta ma właściwości probiotyczne.

Czosnek

Czosnek jest niesamowitym pożywieniem, które może radykalnie zmienić wewnętrzną gospodarkę organizmu dzięki jego antybakteryjnym, antywirusowym i przeciwgrzybicznym właściwościom. Pomaga bezpiecznie usunąć wszystkie drobnoustroje, które niszczą układ trawienny. Czosnek jest o wiele bardziej skuteczny zwalczaniu bakterii niż niektóre antybiotyki farmaceutyczne.

Źródło: http://food-forum.pl/4-pokarmy-ktore-poprawia-trawienie/


Skomentuj (0)


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB