Artykuły

Data publikacji: 2015-01-11          Autor: mgr Izabela Auszadniczek, Dietetyk VivaLaVita.pl         wyślij link e-mailem        

5 najczęstszych pytań zadawanych na diecie odchudzającej – część I

5 najczęstszych pytań zadawanych na diecie odchudzającej – część I

Przed rozpoczęciem diety redukcyjnej nasuwa nam się bardzo wiele różnych pytań oraz wątpliwości. Często może wydawać się, że niektórych pytań nie warto zadawać, ponieważ odpowiedź na nie jest oczywista. Nic mylnego! Zawsze warto pytać, nawet o najdrobniejsze szczegóły, ponieważ to właśnie one mogą decydować o prawidłowym przebiegu procesu odchudzania.

Poniżej przedstawiamy 5 pytań, które najczęściej zadawane są przez osoby, które chcą rozpocząć swoją przygodę z dietą redukcyjną:

1. Ile jeść posiłków w ciągu dnia i jak powinny wyglądać przerwy między nimi, żeby nie czuć głodu?

Posiłki najlepiej jest zjadać w ilości 4-5, co 3-4 godziny, ponieważ wtedy poziom glukozy we krwi utrzymuje się na właściwym poziomie i nie chce nam się jeść. . Śniadanie należy jeść zawsze bezpośrednio po przebudzeniu, a kolację przynajmniej 2 godziny przed snem, gdyż po godzinie 19 nasza przemiana materii zwalnia i jedzenie zalega w żołądku.

2. Ile czasu będzie trwała moja dieta redukcyjna?

Czas trwania diety redukcyjnej jest ustalony w sposób indywidulany, ponieważ zależy od celu jaki sobie wytyczyliśmy. Często liczy się to w kilogramach, które chcemy zgubić i w ten sposób następnie rozkłada się to w czasie. Oczywiście każdy organizm jest inny i niektóre osoby chudną szybko, natomiast inne trochę wolniej. Wszystko uwidacznia się podczas kuracji odchudzającej. Nawet jeżeli redukujemy tylko 2 kg na miesiąc to jest dla nas duży sukces, niestety na efekty zawsze trzeba cierpliwe czekać. Należy pamiętać, że prawidłowo powinno się chudnąć 0,5-1 kg na tydzień.

3. Czy podczas diety wspomagać się suplementami diety?

Nie poleca się żadnych suplementów diety, nie warto zaśmiecać swojego organizmu niepotrzebnymi specyfikami. Działają one przede wszystkim odwaniająco lub co gorsze przeczyszczająca. Nie polecam sięgać po żadne suplementy, jesteśmy w stanie doskonale schudnąć za pomocą dobrej diety i aktywności fizycznej. Szczególnie nie warto tego robić jeżeli na podstawie badań nie stwierdzono u nas żadnych niedoborów składników odżywczych.

4. Czy przed rozpoczęciem diety należy wykonać jakieś badania?

Tak, należy wykonać podstawowe badania morfologiczne krwi  oraz ogólne moczu, aby sprawdzić aktualny stan zdrowia. Warto też sprawdzić ciśnienie krwi.

Szczegółowy zestaw badań jest następujący:

-morfologia krwi z rozmazem, OB
-cholesterol LDL, HDL, trójglicerydy
-kreatynina, eGFR (nerki)
-ALAT, ASPAT, bilirubinę (wątroba)
-glukoza z krwi żylnej (cukrzyca)
-T3, T4, TSH (tarczyca)
-badanie ogólne moczu
- ciśnienie krwi też warto sprawdzić

5. Jakie produkty powinny stanowić podstawę jadłospisu?

Wśród zalecanych produktów nie może brakować produktów zbożowych, ryżu brązowego, kasz, makaronu i pieczywa razowego, mleka 1,5%, kefiru, maślanki, jogurtu, serów, chudego mięsa (kurczak, królik, indyk), jaj, ryb,  4 porcji warzyw, w tym roślin strączkowych,3 porcji owoców oraz 1,5 l wody każdego dnia. Polecam też spożywać garść orzechów lub nasion.

Żadne pytanie dotyczące diety nie jest złe i warto je zadawać, aby rozwiać swoje wątpliwości w sposób prawidłowy komponować swój codzienny jadłospis. Oczywiście obok zmiany nawyków żywieniowych nie można zapominać o codziennej aktywności fizycznej. 


Skomentuj (0)


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB