Artykuły

Data publikacji: 2016-06-15          Autor: mgr Izabela Auszadniczek, Dietetyk VivaLaVita.pl         wyślij link e-mailem        

Błonnik pokarmowy dla osób dojrzałych, poprawia jakość życia! 2016 r.

Błonnik pokarmowy dla osób dojrzałych, poprawia jakość życia! 2016 r.

Włókno roślinne jest bardzo cennym elementem diety. Znajduje się przede wszystkim w produktach zbożowych, warzywach, owocach, orzechach i nasionach. Pełni mnóstwo pożytecznych funkcji w organizmie, zaczynając od regulowania perystaltyki jelit po obniżanie poziomu „złego” cholesterolu w ustroju. Na podstawie badań przeprowadzonymch przez The Westmead Institute for Medical Research opublikowanych w The Journals of Gerontology, Series A: Biological Sciences and Medical Sciences, stwierdzono korzystny wpływ błonnika pokarmowego na przebieg procesu starzenia się organizmu.

Dlaczego? Przebadano 1600 osób powyżej 50 roku życia pod względem spożycia węglowodanów a ryzykiem występowania niektórych chorób. Analizowano między innymi ilość spożywanych cukrów i błonnika pokarmowego, a także indeks glikemiczny zjadanych produktów. Badania wykazały, że odpowiednia ilość dostarczanego do organizmu włókna roślinnego w największym stopniu przyczyniała się do zmniejszenia ryzyka rozwoju chorób takich jak nadciśnienie, cukrzyca, demencja czy cukrzyca.

Autorzy badania stwierdzili zatem, że właściwe spożycie błonnika pokarmowego wpływa na tak zwane „zdrowe starzenie się organizmu”. Produkty, które są bogate w włókno roślinne również zalicza się do bardzo wartościowych. Tak, więc osoby w wieku dojrzałym, które sięgają po tego typu żywność dbają o prawidłowe funkcjonowanie swojego organizmu.


Skomentuj (0)


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB