Artykuły

Data publikacji: 2011-02-16          Autor: Dietetyk VivaLaVita.pl         wyślij link e-mailem        

Co zrobić, aby zapobiec stratom witamin w żywności

Co zrobić, aby zapobiec stratom witamin w żywności

Aby zapobiec stratom naturalnych witamin w żywności staraj się:

 

 

 

1. Warzywa i owoce najlepiej gotować na parze.

2. Jeżeli gotujemy warzywa w wodzie to gotować w małej ilości wody, którą można wykorzystać na sosy lub zupy.

3. Przyrządzać potrawy jak najkrócej przed podaniem.

4. Mając do wyboru żywność mrożoną i puszkowaną zdecydowanie wybierać mrożoną.

5. Żywność mrożoną gotować bez rozmrażania.

6. Surówki sporządzać ze świeżo pokrojonych warzyw, w przeciwnym razie tracą witaminy C i witaminy z grupy B.

7. Używać naczyń ze stali nierdzewnej. Gotowanie w garnkach miedzianych zubaża potrawy o witaminę C, E, kwas foliowy.

8. Kupować zawsze świeże produkty, a szczególnie warzywa i owoce - tylko taką ilość, którą można zużyć w ciągu kilku dni.

9.Warzywa strączkowe, makaron, ryż, mąkę przechowywać w ciemnych pojemnikach, gdyż promienie słoneczne niszczą zawartą w nich witaminę B2.

10. Zbyt długie mycie warzyw wypłukuje z nich witaminy B i witaminę C. Najlepiej myć je szczoteczką pod bieżącą wodą.

11. Nie wystawiać mleka i przetworów mlecznych na działanie promieni słonecznych, gdyż tracą witaminy A, D i B2.

12. Surówki sporządzać ze świeżo pokrojonych warzyw, inaczej tracą witaminę C i witaminy z grupy B.

13. Przechowywać w lodówce żywność wymagającą chłodzenia (w stałej temperaturze do 4oC), aby zapobiec jej zepsuciu lub zwiędnięciu.

14. Mrożonki trzymać najlepiej w temperaturze poniżej -18oC. 

15. Żywność w puszkach i suszona powinna się znajdować się w chłodnym i suchym miejscu.


Skomentuj (0)

  • Marzenna Marzenna 2012-11-04 09:43
    dobre rady
  • Paulina Paulina 2012-10-29 00:09
    o wielu z tych rzeczy nie miałam pojęcia
  • Kamila K.Kamila K.2012-10-21 20:35
    kolejny przydatny artykuł :)
  • Weronika Weronika 2012-10-09 10:24
    Bardzo fajne i przydatne

Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB