Artykuły

Data publikacji: 2016-06-28          Autor: mgr Izabela Auszadniczek, Dietetyk VivaLaVita.pl         wyślij link e-mailem        

Dieta probiotyczna – sposób na schudnięcie?

Dieta probiotyczna – sposób na schudnięcie?

Cały czas na „dietetycznym rynku” pojawiają się nowe programy odchudzające. Kolejną z nich jest dieta probiotyczna stworzona przez dr. Perricone. Jej autor twierdzi, że przyczyną rozwoju nadwagi i otyłości są stany zapalne powstałe w organizmie w wyniku nieprawidłowego sposobu żywienia. Jadłospis bogaty w produkty będące źródłem probiotyków, czyli odpowiedniej grupy bakterii, które zasiedlą jelita i poprawią stan zdrowia nie tylko mogą poprawić funkcjonowanie organizmu, ale również stan skóry, odporność i nastrój.

Podobnie jak w innych dieta, ta skomponowana jest z łatwo dostępnych w sklepach produktów, tania, nieskomplikowana i nie wymaga liczenia kalorii. Według zaleceń tego sposobu żywienia w ciągu dnia należy spożyć 2-3 porcje produktów pre- i probiotycznych, a także 5 porcji owoców i warzyw, 1-2 porcje ryb oraz orzechów lub nasion. Według autora wystarczy wprowadzić te produkty do jadłospisu i po miesiącu chudnie się 4 kg.

Dieta może być stosowana przez każdego i tak długo jak dana osoba chce żywić się według tego sposobu żywienia. Szczególnie poleca się ją osobom zmagającym się z dodatkowymi kilogramami, często chorującym i zmagającym się z chorobami przewodu pokarmowego.

Oczywiście warto wprowadzać do codziennej diety wyżej wymienioną żywność, a szczególnie tą, która przyczynia się do rozwoju korzystnej mikroflory jelita grubego. Stan zdrowia w dużej mierze zależy od równowagi tej flory bakteryjnej. Jeżeli przeważają w niej bakterie chorobotwórcze, wówczas częściej można zapadać na różne choroby, a także mieć pogorszony nastrój. Blisko 80% informacji z jelita biegnie nerwami do mózgu, a wraz z nimi różne składniki chemiczne. Jeśli flora bakteryjna jelita grubego jest zachwiana, toksyny i inne szkodliwe substancje również wędrują do mózgu, a to może przyczyniać się na przykład do rozwoju depresji.

Z tego powodu warto włączać do jadłospisu kefir, maślankę, jogurtu naturalne, kiszonki, produkty bogate w błonnik pokarmowe i kwasy omega-3, gdyż będą one poprawiały pracę jelit i sprzyjały rozwojowi pożytecznej mikroflory. A ta chronić będzie przed rozwojem szkodliwych bakterii, poprawi odporność i ogólną pracę ustroju. Wykazano ze prebioyki i probiotyki wspomagają leczenie wielu chorób, obniżają poziomu cholesterolu LDL i mają wiele innych pożytecznych funkcji.

Doktor Perricone sugeruję, aby codziennie zjadać sycące śniadanie, następnie lunch, popołudniową przekąskę, kolację i przekąskę po kolacji, która będzie zapobiegać przed sięganiem  po jedzenie bezpośrednio przed snem. Chronić ma ona również przed nocnym objadaniem się.

Według doktora jego dieta może skutecznie hamować procesy starzenia się organizmu, ponieważ obfituje w warzywa i owoce, a te zawierają mnóstwo antyoksydantów. To za ich pomocą elastyczność skóry zwiększa się, a to wiąże się z poprawą jej wyglądu.

Do innych ważnych zasad tej diety należy to o czym mówi się w wielu innych sposobach żywienia, czyli wypijaniu na czczo wody z sokiem z cytryny. W ten sposób o poranku oczyszcza się organizm z toksyn. Poza tym poleca się pić codziennie 8 szklanek wody, unikania napojów zawierających cukier, gdyż powoduje on stany zapalne oraz ograniczenie picia kawy.

Oczywiście dieta nie opiera się na zupełnie nieznanych nam zasadach. Co warto z niej zapamiętać i wprowadzić do codziennego sposobu żywienia? Na pewno produkty pre- i probiotyczne, gdyż naprawdę mają dobre działanie na organizm. Dodatkowo nie należy zapominać o rybach i innych produktach obfitujących w kwasy omega – 4. Poza tym wystarczy stosować się do znanych nam prawidłowych zasad żywienia, które tak również polecają wyżej wymienione produkty.


Skomentuj (0)


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB