Artykuły

Data publikacji: 2011-08-17          Autor: Dietetyk VivaLaVita.pl         wyślij link e-mailem        

Dieta wakacyjna na piękną opaleniznę

Dieta wakacyjna na piękną opaleniznę

Zdrowe odżywianie ma wpływ na naszą urodę, może mieć również wpływ na opaleniznę!

Znane są nam od dawna szkodliwe skutki nadmiaru promieni UV. Wiele osób korzysta z kąpieli słonecznej bez właściwej ochrony. Nasz organizm produkując melaninę (pigment skóry powstający pod wpływem ekspozycji ciała na słońce) stwarza naturalną ochronę, ale często to nie wystarcza. Musimy zadbać o nasze zdrowie i urodę nie doprowadzając do poparzenia słonecznego. Bardzo ważne są więc kremy oraz olejki zawierające filtry, o których nie możemy zapomnieć spędzając wolny czas na słońcu.

Pomóc może również dieta. Zawarte w pożywieniu karoteny, a głównie beta-karoten (prekursor witaminy A) sprawiają, że skóra staje się bardziej odporna na szkodliwe działanie promieni słonecznych. Poprawia koloryt skóry oraz równomierność opalenizny. Witamina A powstająca z beta-karotenu jest silnym antyoksydantem, chroniącym przed niebezpiecznymi dla zdrowia wolnymi rodnikami.

Beta-karoten znajdziemy w warzywach i owocach o kolorze zachodzącego słońca (żółtych, pomarańczowych i czerwonych): papryka, marchew, pomidory, dynia, brzoskwinie, nektaryny, mango i melony. Również w zielonych warzywach jak: koperek, natka pietruszki, sałata, kapusta, brokuły, jarmuż, cykoria i botwina. Najlepiej spożywać je na surowo np. w postaci surówek ponieważ jakakolwiek obróbka termiczna obniża znacznie jego zawartość w pożywieniu.


Skomentuj (0)

  • Kamila K.Kamila K.2012-10-29 10:04
    słońce:) a artykuł dobry
  • Marzenna Marzenna 2012-10-26 07:47
    w następnym roku zacznę dostosowac rady z artykułu
  • Marzenna Marzenna 2012-10-24 07:16
    tez dobry artykuł
  • Patrycja Patrycja 2012-08-14 22:43
    dobry artykuł

Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB