canada goose woolrich outlet parajumpers sverige nobis pas cher nobis doudoune canada goose pas cher doudoune canada goose billiga canada goose parajumpers
Medycyna naturalna, Zdrowotne właściwości kaszy Artykuły - aktualności, informacje, ciekawostki, dieta, ćwiczenia, zdrowie – Strona 1

Artykuły

Data publikacji: 2012-04-17          Autor: Dietetyk VivaLaVita.pl VivaLaVita.pl Katarzyna Fizia         wyślij link e-mailem        

Zdrowotne właściwości kaszy

Zdrowotne właściwości kaszy

Jaglana, jęczmienna, gryczana, owsiana... Tak wiele odmian kaszy możemy wykorzystać w czasie przygotowywania potraw obiadowych, ale również śniadań i kolacji. Polecane do zup, drugich dań oraz na śniadanie z dodatkiem owoców. Najzdrowszy zamiennik pieczywa, ziemniaków, białego ryżu oraz makaronu. Posiadają dużą ilość białka oraz cennych składników mineralnych i witamin.

Kasza jaglana
Bezglutenowa kasza o dużej zawartości odżywczych składników. Ma bardzo korzystny skład aminokwasów. Zawiera duże ilości tryptofanu, z którego syntetyzowana jest witamina PP oraz serotonina (hormon szczęścia). Wspaniałe źródło krzemu, zapewnia elastyczność naczyń krwionośnych, zapobiega osteoporozie. Poprawia kondycję zębów, skóry, włosów i paznokci. W ten sposób dba o układ sercowo-naczyniowy. Dobre źródło witaminy E i lecytyny, poprawiając tym samym pamięć, zapobiega odkładaniu się cholesterolu w organizmie. Neutralizuje nadkwasotę żołądka. Ma właściwości chelatujące -  oczyszcza organizm z toksyn. Ma działanie odprowadzające wilgoć, działa bakteriobójczo na drożdżycę (Candida albicans).
Gotować ok. 20min.

Kasza jęczmienna (Pęczak, Perłowa)
Hamuje syntezę cholesterolu w wątrobie, poprawia kondycje serca, reguluje ciśnienie. Ma działanie przeciwnowotworowe. Wskazana przy schorzeniach wątroby, trzustki i śledziony. Działa bakteriobójczo na drożdżycę (Candida albicans). Uprażona kasza jęczmienna wzmaga zaparcia.

Kasza gryczana
Ma działanie rozgrzewające organizm stąd najczęściej i najchętniej jadana jest w okresie zimowym. Zawiera więcej pełnowartościowego białka niż zboża. Ma wzorcowy skład aminokwasów (jak białko jaja kurzego). Ma najwięcej kwasu foliowego i witaminy E ze wszystkich kasz. Pod względem zawartości składników mineralnych nie ma sobie równej. Ze względu na dużą zawartość rutyny, wzmacnia i uszczelnia naczynia krwionośne. Wskazana dla osób cierpiących na żylaki, krwotoki, hemoroidy. Reguluje ciśnienie krwi, zwiększając krążenie w kończynach. Pomaga oczyścić i wzmocnić jelita.

Owsianka
Dzięki właściwościom powlekającym pomaga w leczeniu chorób płuc, astmy, nerek i pęcherza moczowego. Ma działanie bakteriobójcze. Leczy stany zapalne przewodu pokarmowego. Redukuje poziom cholesterolu w organizmie (nawet do 20%). Poranna owsianka w postaci ciepłej potrawy jest idealnym daniem dla osób chorych na cukrzyce i nadciśnienie, a także dla kobiet cierpiących z powodu napięcia przedmiesiączkowego. Działa rozkurczowo na macicę. Ma właściwości przeciwnowotworowe i odtruwające. Wzmacnia odporność. 

Tabele wartości odżywczych z wszystkimi odmianami kaszy:  http://vivalavita.pl/produkty/kasze-382/strona-1.html


Proponujemy również nasze pyszne i proste w wykonaniu potrawy z działu Przepisy, znajdziecie tam m.in. Kaszę z warzywami oraz wiele innych zdrowych propozycji.


Serdecznie polecamy!


Skomentuj (0)

  • Grazynka Grazynka 2014-03-21 23:20
    Super artykuł!!! uwielbiam kasze -każdą:)
  • Karolina Karolina 2012-12-11 21:14
    Przydatny artukuł
  • Kamila K.Kamila K.2012-10-27 11:09
    ja uwielbiam kaszę, ale w Hiszpanii nigdzie nie mogę jej znaleźć
  • Weronika Weronika 2012-10-06 18:28
    Nienawidzę kaszy
  • Iza Iza 2012-09-01 21:00
    ciekawy artykuł
  • Anna Anna 2012-05-05 21:58
    Super artykuł
  • Anna Anna 2012-05-04 14:22
    BArdzo lubię kaszę pod różnymi postaciami
    • Angelika Angelika 2012-10-24 12:29
      Zgadzam się, uwielbiam ją. Dlatego też cała rodzina musi ją jeść ;)

Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB