Aktywność fizyczna a spalanie kalorii

Przeliczanie aktywności fizycznej na ilość spalonych kalorii.
Wypełnij poniższe pola:
Rodzaj aktywności fizycznej:
Czas [min]:
Waga [kg]:

Skomentuj (0)
  • Katarzyna Katarzyna 2015-02-12 21:26
    Ten np. artykuł pokazuje również jak bardzo różne szacunki zużycia kcal (w zależności od wysiłku) są jedynie (czasem dużym) przybliżeniem tylko: http://dieta.mp.pl/sport/show.html?id=72237
  • Katarzyna Katarzyna 2015-02-12 21:17
    Edit (do poprzedniego komentarza) - http://www.awf.gda.pl/index.php?id=468&file=tl_files/wf/katedry_zaklady/kat_nauk_przyrod/zaklady/zakl_fizjolo/Cwiczenia/Materialy%20dydaktyczne/10%20cwiczenia_przewidywanie%20kosztu%20energetycznego%20podstawowych%20form%20aktywnosci%20fizycznej.pdf
  • Katarzyna Katarzyna 2015-02-12 21:14
    Znalazłam interesujący artykuł na temat szacunków zużycia energii (kcal) w zalezności od aktywnosci fizycznej: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Sylwia/Moje%20dokumenty/Downloads/10%20cwiczenia_przewidywanie%20kosztu%20energetycznego%20podstawowych%20form%20aktywnosci%20fizycznej.pdf
  • Elżbieta BartosikElżbieta Bartosik2015-01-28 12:09
    Witam ,ja od 2.01.2015 stosuję diete zbilansowaną ,jem 5 razy dziennie o stałych porach ,wypijam 3 l wody dziennie ,ćwiczę 6 dni w tygodniu,schudłam 9 kilo ,ale od 2 tygodni waga stanęła , nie wiem czy robię cos żle ?,zaczynam sie martwić i boje sie ze moja motywacja sobie ode mnie odejdzie ..:(
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2015-01-29 13:05
      Witam serdecznie Pani Elżbieto, może zacznę od tego, że nie musi Pani pić aż 3 l wody dziennie, wystarczy 2 l. Nie powinniśmy też przesadzać z wodą, chyba że mamy problemy na przykład z nerkami. Schudła Pani bardzo dużo w nie cały miesiąc, mam nadzieję, że ta dieta, którą Pani stosuje jest rzeczywiście dobrze zbilansowana. Proszę pamiętać, że lepiej jest redukować masę ciała powoli, a skutecznie, ponieważ korzystniej wpływa to na nasze zdrowie i dzięki temu możemy uniknąć efektu jo-jo. Z kolei proces chwilowego "zatrzymania" chudnięcia jest jak najbardziej naturalny. Z tego powodu proszę się nie martwić i dalej stosować to założeń zdrowej diety oraz dbać o aktywny tryb życia. Na początku, gdy decydujemy się stosować dietę redukcyjną chudniemy głównie z wody, a potem organizm "przestawia się" na spalanie tkanki tłuszczowej. W tym czasie niektóre osoby obserwują właśnie, że przestają chudnąć, jednak z upływem dni proces redukcji masy ciała rozpoczyna się ponownie. Niestety trzeba być tutaj cierpliwym i wytrwałym. W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę. Pozdrawiam serdecznie, mgr Izabela Auszadniczek Dietetyk vivalavita.pl
  • Ida Ida 2013-08-02 10:15
    Hm... jak to jest, że co niedzielę jeżdżę na wycieczki rowerowe, gdzie samej jazdy jest przynajmniej 4 godziny, średnie tempo jazdy ok 17-18 km/h, choć często w warunkach trudnych, bo górki i piaski i... teoretycznie spalam trochę więcej niż swoje dzienne zapotrzebowanie, bo aż 2.235 kcal, a dnia następnego po wycieczce rano nie dość, że nie ważę mniej, to czasem jest 0,5-1 kg więcej... i skąd mój organizm bierze energię na jazdę? ;)
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2013-08-05 13:20
      Witam serdecznie Pani Ido, takimi wahaniami masy ciała proszę się nie martwić, ponieważ czasem dochodzi do zatrzymania wody w organizmie, szczególnie w okresie miesiączki, również "zakwaszają" się nam mięśnie dlatego warto po treningu uzupełnić podaż węglowodanów złożonych oraz pełnowartościowego białka. Energia jest czerpana z zasobów zgromadzonych w organizmie. Głównym źródłem energii są właśnie węglowodany. ponieważ działają trzykrotnie szybciej niż tłuszcze, pod względem dowozu energii. Nieodpowiednia ich podaż w diecie podczas intensywnego wysiłku fizycznego wpływa na zmniejszenie poziomu glukozy we krwi i wyczerpanie oraz szybsze męczenie się organizmu. W ciągu dnia szczególnie należy zwrócić uwagę na spożycie węglowodanów złożonych pod postacią takich produktów jak produkty zbożowe, kasze, makarony razowe, ryż brązowy, pieczywo ciemne oraz orzechy i nasiona. Ograniczyć należy cukry proste, wśród których znajdują się słodycze, słodkie przekąski i wyroby piekarskie. Glikogen – jest magazynowany w wątrobie i wykorzystywany do odbudowy ATP. Jego niedobór wpływa niekorzystnie na szybkość rozpadu i resyntezy ATP. Jego zapasy wyczerpują się już po 2-3 godzin wysiłku fizycznego, a jego odbudowa przebiega stopniowo, intensywnie podczas pierwszych 5 godzinach po zakończeniu ćwiczeń. Należy wówczas zadbać o to, aby dieta była bogatowęglowodanowa. W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę. Pozdrawiam serdecznie, Izabela Auszadniczek Dietetyk vivalavita.pl
  • iza jaśkiewicziza jaśkiewicz2013-07-06 15:51
    niech mi ktoś podpowie jakiś sport przy którym mogę szybko i skutecznie schudnąć
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2013-07-06 16:52
      Najlepiej przy redukcji masy ciała działają ćwiczenia aerobowe, skuteczne jest również bieganie oraz pływanie na basenie, ponieważ ten rodzaj aktywności angażuje do pracy wszystkie mięśnie, poza tym np. pływanie doskonale kształtuje sylwetkę. Szczególnie teraz, gdy mamy piękną pogodę warto skorzystać z tego typu aktywności. Nawet niewielki ruch korzystnie wpłynie na przebieg procesu redukcji masy ciała. W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę. Pozdrawiam serdecznie, Izabela Auszadniczek Dietetyk vivalavita.pl
  • Ula Ula 2013-01-18 13:28
    Faktycznie przydatny kalkulator, ale wielu rodzajów aktywności brakuje, a przydałyby się :)
  • Ewa WalusEwa Walus2013-01-12 18:47
    Kalkulator bardzo fajny, ale brakuje wielu PRAWDZIWYCH aktywnosci fizycznych, np. salsa, zumba, hula-hop.... szkoda, bo to akurat byłoby chyba bardziej przydatne niż ilość spalanych kalorii przy myciu zębów
  • Kamila K.Kamila K.2012-12-12 16:14
    bardzo fajny kalkulator
  • Anna Anna 2012-10-09 14:26
    czy można się dowiedzieć ile kalorii spa się podczas "chodzenia z kijami" lub ewentualnie "biegania z kijami" czy też innych ćwiczeń związanych z nordic walking
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2012-10-10 17:40
      Witam serdecznie, spalanie kalorii podczas nordic walking zeleży od intensywności chodu oraz tego, czy prawidłowo wykonujemy ćwiczenia. Podczas godzinnego nordic walking spalamy od 250-300 kcal. W przypadku, gdy angażujemy 90% partii mięśni wówczas nawet do 400 kcal.
  • Agata AgataAgata Agata2012-10-04 22:19
    napewno myjąc zęby spalam więcej kcal niż piorąc ręcznie....ale bujda;/
  • Marzenna Marzenna 2012-10-01 16:54
    fajnie, żeby jeszcze z tej aktywności jak najwięcej robić
  • Marlena Marlena 2012-08-22 21:47
    A można się dowiedzieć ile kalorii spala się podczas kręcenia hula-hopem? Kupiłam jakiś czas temu z masażerem i naprawde po tygodniu kręcenia moje "boczki" bardzo się zmiejszyły, więc jestem ciekawa...
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2012-08-24 09:48
      Hula hoop, to bardzo dobry przyrząd do ćwiczeń, więcej informacji może znaleźć Pani tutaj http://vivalavita.pl/pytanie-do-dietetyka/hulahoopdobrysposobnaodchudzanie-78.html
  • Iza Iza 2012-08-16 00:04
    myśle, że ta wartość dla spania jest nieco zawyżona??
  • Małgorzata ZiomekMałgorzata Ziomek2012-08-12 20:30
    ciekawe rzeczy tu znajduję nawet nie wiedziała,że jak czyszczę zęby przez 5 min tracę przy tym 11kcal. To teraz będę dłużej zęby czyściła:)
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB