Dzienne całkowite zapotrzebowanie kaloryczne

Wzór Harrisa i Benedicta - to wzór umożliwiający obliczenie podstawowego zapotrzebowania organizmu ludzkiego na energię, potrzebną do zapewnienia podstawowej przemiany materii.

Aby obliczyć dzienne zapotrzebowanie na kilokalorie, należy wynik pomnożyć przez aktywność fizyczną.

Kalkulator ten umożliwi Ci wyliczenie dziennej ilości kalorii przy założeniu "wagi idealnej", optymalnej, uwzględniając Twoją płeć, wiek, wzrost, typ budowy oraz aktywność fizyczną.
Wypełnij poniższe pola:
Płeć: Kobieta       Mężczyzna
Ciężarna:
Karmiąca:
Wzrost [cm]:
Masa ciała [kg]:
Aktywność fizyczna:

Skomentuj (0)
  • Katka Katka 2016-06-24 13:29
    dzień dobry, mam pytanie odnośnie osób bardzo otyłych, np. ja ważę obecnie 136 kg mam 26 lat i wzrost 160 cm. wychodzi mi że moje dzienne zapotrzebowanie wynosi 2996 kcal. Skąd mam wiedzieć ile powinnam odjąć kalorii aby rozpocząć redukcję? Jeśli odejmę 500 kcal to wynik 2496 kcal na dzień i tak jest chyba duży?
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2016-06-28 12:57
      Witam serdeczne, obliczając swoje dzienne zapotrzebowanie na energię proszę pamiętać, żeby brać zawsze pod uwagę swoją należną masę ciała i w stosunku do niej obliczać wartość energetyczną jadłospisu. Nigdy nie należy tego robić biorąc pod uwagę aktualną masę ciała, jeżeli występuje na przykład nadwaga lub otyłość, zawsze trzeba brać pod uwagę należną masę ciała. Następnie, gdy otrzymamy odpowiednią kaloryczność odejmujemy od niej 1000 kcal, jeśli chcemy chudnąć 1 kg na tydzień lub 500 kcal, wówczas redukuje się na tydzień 0,5 kg. Nie musi się Pani obawiać, że to za dużo. Na początku oczywiście może Pani zmniejszyć wartość energetyczną o 500 kcal, to również spowoduje chudnięcie. Proszę też układać swój jadłospis według zasad prawidłowego sposobu żywienia, aby chudnąć zdrowo. W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę. Pozdrawiam serdecznie, mgr Izabela Auszadniczek Dietetyk www.vivalavita.pl
  • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2015-03-25 12:06
    Witam serdecznie Pani Kamilu, jeżeli odczuwa Pan głód to jest jeden z podstawowych czynników, który świadczy o tym, że dieta nie jest dobrze zbilansowana lub po prostu nieprawidłowo rozłożona w czasie. Zgadza się w zależności od tego jak intensywna jest Pana praca oraz treningi powinien Pan dostarczać od 3200-3500 kcal, a nawet więcej. Jeżeli od tych wartości odejmie Pan 1000 kcal będzie redukował tygodniowo 1 kg. Obecnie może Pan dostarczać nieco za mało energii wraz z pożywieniem, przy takiej aktywności fizycznej. Szczególnie jeśli jest Pan głodny, zawsze można ją zwiększyć o 200 kcal i zobaczyć efekty. Jeżeli dalej będzie się Pan źle czuł to proszę zwiększyć o kolejne 100 kcal i oczywiście obserwować organizm. Raz w tygodniu proszę się ważyć, zawsze na czczo i bez ubrania. Bardzo dobrze, że stara się Pan dobierać produkty, które są zalecane w zdrowym sposobie żywienia, proszę też dbać o regularność spożywanych posiłków. Błonnik pokarmowy zawarty w produktach pełnoziarnistych, warzywach oraz owocach będzie sprzyjał redukcji masy ciała. Jeżeli chodzi o chudnięcie to 0,5-1 kg na tydzień będzie jak najbardziej bezpieczne oraz prawidłowe. Proszę pamiętać, że lepiej jest redukować masę ciała powoli,a skutecznie i zdrowo. W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę. Pozdrawiam serdecznie, mgr Izabela Auszadniczek Dietetyk www.vivalavita.pl
  • Taka RóżnaTaka Różna2014-12-28 00:14
    Patrycja Prajwowska to po pierwsze: Nie możesz odejmowac tak dużej liczby kalorii odrazu!! Jeżeli organizmowi brakuje kalorii zdecydowanie za dużo to zamiast spalać to zaczyna odkładać w tkankę tłuszczową, ponieważ się broni przed niedoborem kalorii potrzebnym do utrzymania podstawowych funkcji życiowych i danego wysiłku, a poza tym tez zależy jakie te ćwiczenia masz codzień, bo jedni mogą mieć 45 min. na siłowni ale treningu, np. obwodowego gdzie jest mega natężenie i później idą, np. Przebiec INTERWAŁ (twoje tętno nie stabilizuje się na danym poziomie tylko cały czas się zmienia co mobilizuje twoje ciało do spalania energii). Pamiętaj, że interwał to nie jest dłuuugi trening :), a inni nawet 1,5h ale w formie powiedzmy "zabawowej", gdzie organizm nie zmęczy się ta bardzo. Przy wyznaczaniu sobie PPM itd trzeba być ze sobą bardzo szczerym. I przede wszystkim wchodza tu tez wiadomo takie rzeczy jak np. chora tarczyca (jeśli nie pracuje jak powinna to już inna sprawa :( ). A ILONA jeśli człowiek pracuje na zmiany może brać jedzenie w pojemnik, np. proste jak omleta z: jajek, płatek owsianych, jabłka, cynamonu, twarogu itd czy nawet obiad typu: ryż, kurczak, szpinak :)
  • Patrycja PrajwowskaPatrycja Prajwowska2012-10-14 00:17
    2673 kalorii przy 168 cm , 63,5 kg wagi i codziennych ćwiczeniach... chyba nie najgorzej tzn- do utrzymania . na diecie redukcyjnej odejme z 700 kcal i będę sobie powoli chudnąć
  • Ilona Ilona 2012-09-18 09:05
    To wszystko by się dało zrobić, ale jak człowiek pracuje na zmiany, różne zmiany,czasem całymi dniami, to nie jest w stanie zjeść poszczególnych dań, do tego patrząc na liczbę kalorii plus minerały :(...
  • Eryk ObruśnikEryk Obruśnik2012-09-10 11:13
    Troche to bez sensu ...Np.Kobieta wzrost 165cmim wieksza wage sie wpisze tym wieksze zapotrzebowanie kaloryczne...np 70kg to juz az nadto tj spora nadwaga a wg. kalkulatora daje zapotrzebowanie kaloryczne na poziomie 2347 kcal !!!!! To jakas bzdura chyba? Kobieta "ta sama 165cm 37lat "waga 80kg to az 2500kcal hmmm a taka co wazy 60kg to 2194kcal. Zeby byl jakis wyglad , zdrowie i powrot do normalnej wagi..to wg. mnie 1500-1700 dodnosnik 70kg -80kg .no ,ale moze sie myle...To Po co im az tyle kalorii przy tej wadze - nigdy nie schudna i nie beda wazyc prawidlowo troche to chyba nie tak ..hmmm.
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2012-09-10 14:19
      Witam serdecznie, należy zwrócić uwagę, że podane zapotrzebowanie na energię jest potrzebne do utrzymania aktualnej masy ciała. Nie jest ono stosowane przy diecie odchudzającej. Pozycją wyjściową jest obliczenie tego wskaźnika, a następnie odpowiednie obniżenie jego wartości. Zapotrzebowanie na kalorie jest indywidualne obliczane. W sytuacji, gdy osoba 20-letnia, z 70 kg i 165 cm wzrostu chciałaby utrzymać aktualną masę ciała powinna spożywać 1855 kcal dziennie. Z kolei, gdyby chciała schudnąć wartość tą należy obniżyć, natomiast wyższa kaloryczność diety spowoduje przybieranie masy ciała. Tak należy rozumieć ten wskaźnik. W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę. Pozdrawiam serdecznie, Izabela Auszadniczek Dietetyk vivalavita.pl
  • Angelika BierutAngelika Bierut2012-08-20 13:24
    będzie ciężko utrzymać taki poziom:( eh...
  • Iza Iza 2012-08-15 23:55
    Bardzo restrykcyjne....
  • Małgorzata ZiomekMałgorzata Ziomek2012-08-12 20:32
    ciekawe rzeczy!
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB