Dzienne całkowite zapotrzebowanie kaloryczne

Wzór Harrisa i Benedicta - to wzór umożliwiający obliczenie podstawowego zapotrzebowania organizmu ludzkiego na energię, potrzebną do zapewnienia podstawowej przemiany materii.

Aby obliczyć dzienne zapotrzebowanie na kilokalorie, należy wynik pomnożyć przez aktywność fizyczną.

Kalkulator ten umożliwi Ci wyliczenie dziennej ilości kalorii przy założeniu "wagi idealnej", optymalnej, uwzględniając Twoją płeć, wiek, wzrost, typ budowy oraz aktywność fizyczną.
Wypełnij poniższe pola:
Płeć: Kobieta       Mężczyzna
Ciężarna:
Karmiąca:
Wzrost [cm]:
Waga [kg]:
Aktywność fizyczna:

Skomentuj (0)
  • Taka RóżnaTaka Różna2014-12-28 00:14
    Patrycja Prajwowska to po pierwsze: Nie możesz odejmowac tak dużej liczby kalorii odrazu!! Jeżeli organizmowi brakuje kalorii zdecydowanie za dużo to zamiast spalać to zaczyna odkładać w tkankę tłuszczową, ponieważ się broni przed niedoborem kalorii potrzebnym do utrzymania podstawowych funkcji życiowych i danego wysiłku, a poza tym tez zależy jakie te ćwiczenia masz codzień, bo jedni mogą mieć 45 min. na siłowni ale treningu, np. obwodowego gdzie jest mega natężenie i później idą, np. Przebiec INTERWAŁ (twoje tętno nie stabilizuje się na danym poziomie tylko cały czas się zmienia co mobilizuje twoje ciało do spalania energii). Pamiętaj, że interwał to nie jest dłuuugi trening :), a inni nawet 1,5h ale w formie powiedzmy "zabawowej", gdzie organizm nie zmęczy się ta bardzo. Przy wyznaczaniu sobie PPM itd trzeba być ze sobą bardzo szczerym. I przede wszystkim wchodza tu tez wiadomo takie rzeczy jak np. chora tarczyca (jeśli nie pracuje jak powinna to już inna sprawa :( ). A ILONA jeśli człowiek pracuje na zmiany może brać jedzenie w pojemnik, np. proste jak omleta z: jajek, płatek owsianych, jabłka, cynamonu, twarogu itd czy nawet obiad typu: ryż, kurczak, szpinak :)
  • Patrycja PrajwowskaPatrycja Prajwowska2012-10-14 00:17
    2673 kalorii przy 168 cm , 63,5 kg wagi i codziennych ćwiczeniach... chyba nie najgorzej tzn- do utrzymania . na diecie redukcyjnej odejme z 700 kcal i będę sobie powoli chudnąć
  • Ilona Ilona 2012-09-18 09:05
    To wszystko by się dało zrobić, ale jak człowiek pracuje na zmiany, różne zmiany,czasem całymi dniami, to nie jest w stanie zjeść poszczególnych dań, do tego patrząc na liczbę kalorii plus minerały :(...
  • Eryk ObruśnikEryk Obruśnik2012-09-10 11:13
    Troche to bez sensu ...Np.Kobieta wzrost 165cmim wieksza wage sie wpisze tym wieksze zapotrzebowanie kaloryczne...np 70kg to juz az nadto tj spora nadwaga a wg. kalkulatora daje zapotrzebowanie kaloryczne na poziomie 2347 kcal !!!!! To jakas bzdura chyba? Kobieta "ta sama 165cm 37lat "waga 80kg to az 2500kcal hmmm a taka co wazy 60kg to 2194kcal. Zeby byl jakis wyglad , zdrowie i powrot do normalnej wagi..to wg. mnie 1500-1700 dodnosnik 70kg -80kg .no ,ale moze sie myle...To Po co im az tyle kalorii przy tej wadze - nigdy nie schudna i nie beda wazyc prawidlowo troche to chyba nie tak ..hmmm.
    • Dietetyk Izabela AuszadniczekDietetyk Izabela Auszadniczek2012-09-10 14:19
      Witam serdecznie, należy zwrócić uwagę, że podane zapotrzebowanie na energię jest potrzebne do utrzymania aktualnej masy ciała. Nie jest ono stosowane przy diecie odchudzającej. Pozycją wyjściową jest obliczenie tego wskaźnika, a następnie odpowiednie obniżenie jego wartości. Zapotrzebowanie na kalorie jest indywidualne obliczane. W sytuacji, gdy osoba 20-letnia, z 70 kg i 165 cm wzrostu chciałaby utrzymać aktualną masę ciała powinna spożywać 1855 kcal dziennie. Z kolei, gdyby chciała schudnąć wartość tą należy obniżyć, natomiast wyższa kaloryczność diety spowoduje przybieranie masy ciała. Tak należy rozumieć ten wskaźnik. W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę. Pozdrawiam serdecznie, Izabela Auszadniczek Dietetyk vivalavita.pl
  • Angelika BierutAngelika Bierut2012-08-20 13:24
    będzie ciężko utrzymać taki poziom:( eh...
  • Iza Iza 2012-08-15 23:55
    Bardzo restrykcyjne....
  • Małgorzata ZiomekMałgorzata Ziomek2012-08-12 20:32
    ciekawe rzeczy!
Login:
Hasło:
Nie pamiętasz hasła?
Zaloguj się FB