Pytanie do dietetyka

    Pytanie zadała: Klaudia     Data dodania: 2016-06-23     wyślij link e-mailem        

Przetrenowanie, uczucie osłabienia, jakie mogą być powody co poprawić?

Pytanie:

Witam Pani Izabelo Wszystko szło w jak najlepszym porządku, nadal trzymam zdrowa dietę i efekty są świetne lecz od kilku dni zaczęły bolec mnie kolana, czułam się zmęczona po treningu (a zazwyczaj tryskałam energia) , straciłam trochę apetyt gdyż po kilku kęsach czułam się pełna. Poczytałam na ten temat i to może być przetrenowanie, co Pani sadzi? Myślę ze zejdę z 6 treningów w tyg. do 3-4 co drugi dzień, nie zamierzam się poddawać gdyż w pocie czoła wypracowałam obecne efekty i nie chce ich stracić. Wybieram się do lekarza ale dam odpocząć kolanom i będę wykonywała ćwiczenia na macie nie obciążające stawów, mogę ćwiczyć pośladki, brzuch i ramiona wiec nie poddaje się mimo, że zmartwiła mnie ta sytuacja bo nie wyobrażam sobie żebym miała nie ćwiczyć, daje mi to dużo radości , poza tym pięknie rzeźbi mi ciało. Zaczęłam się już nawet martwic ze nie zjem sobie czegoś tam w weekend bo teraz jak mniej ćwiczę to nie mogę sobie pozwolić na nic .Przeczytałam gdzieś ze czas odpoczynku powinien być równomierny do czasu treningów a ja trenowałam intensywniej nie da się ukryć bo myślałam ze mogę skoro tak poprawiłam kondycje lecz organizm się buntuje. Proszę o jakieś wskazówki dotyczące przetrenowania i czy mam nadal jeść tak samo żeby nie zaprzepaścić efektów? Pozdrawiam

Odpowiedź:

Witam serdecznie Pani Klaudio,
kiedyś Pani wspominała, że trzeba też mocno uważać z treningami, ponieważ gdy ćwiczy Pani dość intensywnie, kilka razy w tygodniu, to może obciążać stawy i powodować zmęczenie organizmu. On też musi mieć czas na regenerację, odpoczynek, dlatego jak najbardziej proponowałabym ćwiczyć optymalnie 3-4 razy w tygodniu. To na pewno nie spowoduje, że zacznie Pani tyć. Wręcz przeciwnie, dalej będzie Pani utrzymywała dobrą formę i kształtowała sylwetkę.

Musimy też zadbać o swoje zdrowie, gdy ćwiczymy 6 razy w tygodniu to też nasz organizm potrzebuje więcej energii i składników odżywczych. Z tego powodu proszę też zastanowić się, czy gdyby Pani znowu chciała ćwiczyć więcej niż 3-4 razy w tygodniu nie należy zwiększyć nieco wartości kalorycznej i odżywczej jadłospisu. Jeśli brakuje ich organizmowi, wtedy odczuwamy zmęczenie, osłabienie, brak chęci do ćwiczeń i innego tego typu objawy.

Nie powinna Pani się tego brać, tylko słuchać potrzeb organizmu. Jeśli po ćwiczeniach jesteśmy głodni należy coś zjeść, również w ciągu dnia tak należy się żywić, żeby nie odczuwać głodu, jak i nadmiernej sytości, czyli nie przejadać się. Trzeba znaleźć równowagę między dietą a ćwiczeniami, a na pewno będzie się czuła Pani lepiej.

Na pewno proszę się nie demotywować, wspieram Panią i wierzę, że da sobie Pani radę, bo cały czas pięknie to robi, wspaniale komponuje jadłospis i prowadzi aktywny tryb życia. Jednak jeśli chodzi o ruch czasem trzeba przystopować. Proszę pamiętać, że gdy tylko będzie się Pani czuła osłabiona, bolała Panią głowa itd. należy też coś zmienić w jadłospisie, dodać pewne produkty, żeby zwiększyć nieco jego wartość energetyczną i odżywczą.

Czasem jest tak, że jeśli przez dłuższy czas wykonujemy niepoprawnie pewne ćwiczenia to mogą pojawić się bóle stawów. Zawsze może Pani wybrać się na siłownię, ponieważ wiele z nich ma w ofercie pierwszą darmową konsultację u trenera i podczas takiego spotkania zapytać, czy odpowiednio Pani ćwiczy, czy coś należy poprawić lub zrezygnować z pewnych ćwiczeń, ponieważ mogą Pani obciążać kolana. To również dobre wyjście :)

Trzymam dalej kciuki, proszę się nie poddawać, już jest doskonale, a będzie jeszcze lepiej. Proszę też nie obawiać się, ponieważ nawet gdy zmniejszy Pani ilość treningów, będzie przez większą część tygodnia żywiła się prawidłowo, to jak w weekend zje Pani coś bardziej kalorycznego nic się nie stanie :) Jedzenie powinno być przyjemnością, proszę pamiętać.

W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę.

Pozdrawiam serdecznie,
mgr Izabela Auszadniczek
Dietetyk
www.vivalavita.pl


Skomentuj (0) Wyświetleń: 2216 


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB