Pytanie do dietetyka

    Pytanie zadała: Jagoda     Data dodania: 2013-02-22     wyślij link e-mailem        

Rozkład posiłków w diecie

Izabela Auszadniczek - pytanie do dietetyka

Odpowiedź udzieliła mgr Izabela Auszadniczek
Dietetyk Vivalavita

Pytanie:

Dzień dobry, Czym można zastąpić pestki dyni ? Obecnie nie mogę jeść nasion itp, bo mam leczone zęby i dziąsła bolą :(. Czy jest możliwość żeby po tygodniu stosowania diety tzn. od dzisiaj mogła Pani zajrzeć na mój kalendarz i zobaczyć czy prawidłowo rozłożyłam czas posiłków ? Jest to dla mnie ważne, bo każdy mój dzień jest inny a chciałabym prawidłowo rozłożyć posiłki.

Odpowiedź:

Witam serdecznie Pani Jagodo,
oczywiście może Pani zastąpić pestki dyni innymi produktami, proszę napisać o jakie potrawy Pani chodzi, wówczas zaproponuje coś konkretnego. Na razie polecam dodawać warzywa, owoce, przygotować sos na bazie oliwy z oliwek i przypraw lub jogurtu naturalnego, aby odżywiać się prawidłowo, a wyrównać kaloryczność.

Mam wgląd w Pani kalendarz i zauważyłam, że zaznaczyła Pani, że wstaje o 7:45, a śniadanie ustawiła Pani o 9:00 to trochę za późno zwłaszcza, że Pani głównym celem jest schudnięcie. Jeśli to możliwe to polecam zjeść je w pierwszych 30-40 minutach po przebudzeniu, a najlepiej jak najwsześniej. Jeżeli Pani wstaje o 7:45 i następnie robi śniadanie to proszę je zawsze zjadać od razu. Kolejne posiłki powinny być zjadane co 2-3 godziny.

Przerwa między śniadaniem, a kolejnym posiłkiem jest zbyt duża. Ja proponuję Pani taki rozkład:

W dni powszednie:

-śniadanie 8:00-8:15
-drugie śniadanie 11:00
-obiad 14:00
-podwieczorek 17:30
- przekąska 19:30 (warzywo lub owoc)
-kolacja 21:15

Weekend:

-śniadanie 10:45
-przekąska 12:30
-obiad 14:30-15:00
-podwieczorek 17:30
- przekąska 19:30 (warzywo lub owoc)
-kolacja 21:15

Zaleciłam Pani przekąskę o 19:30, ponieważ późno chodzi Pani spać, polecam wtedy zjeść głównie jakieś warzywo.

Regularność to podstawa w diecie, jeśli przerwy są zbyt duże organizm źle to obiera i stara się, to co zjadamy magazynować w postaci tkanki tłuszczowej. Z kolei, jeśli spożywamy posiłki systematycznie, zawsze o tych samych porach to nasz metabolizm napędza się, a organizm na bieżąco spala energię pochodzącą z pokarmów. Na przykład w środę nie wpisała Pani śniadania, zachęcam również, aby starać się nie obniżać kaloryczności poniżej 1200, zapewniam, że jest to dobra wartość energetyczna przy redukcji masy ciała nie trzeba jeść mniej.

W ankiecie (zakładka numer 5), może Pani zaznaczyć w produktach niejadanych pestki dyni i inne nasiona, tymczasowo. Wtedy na kalendarzu nie będą pojawiały się potrawy je zawierające, następnie proszę przejść do ostatniej zakładki i kliknąć zapisz ankietę. Kiedy wyleczy Pani zęby można je znowu usunąć z tej listy i znowu będą pokazywać się w diecie.

W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę.

Pozdrawiam serdecznie,
Izabela Auszadniczek
Dietetyk


Skomentuj (0) Wyświetleń: 799 


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB