Pytanie do dietetyka

    Pytanie zadał: Maria     Data dodania: 2016-06-30     wyślij link e-mailem        

Szybkie odchudzanie do wakacji, czy głodówka pomoże?

Pytanie:

Wybieram się w sierpniu na urlop, chciałabym szybko schudnąć, trochę późno się za to wzięłam :) i zastanawiałam się nad głodówką, bo to taki szybki sposób i może uda się schudnąć, co Pani uważa?

Odpowiedź:

Witam serdecznie Pani Mario,
do sierpnia pozostało kilka tygodni i jeżeli zacznie Pani już dziś o siebie dbać do wakacji efekty na pewno będą widoczne. Nie powinniśmy raczej zniechęcać się, że późno zaczynamy wprowadzać pewne zmiany do jadłospisu, najważniejsze jest to, żeby zacząć, a rezultaty na pewno będą zadowalające. Już po pierwszym miesiącu stosowania diety i rozpoczęcia ćwiczeń można zaobserwować, że wygląd sylwetki zmienia się na lepsze, dotyczy to również naszego nastroju.

Z kolei głodówka to jednej z najgorszych sposobów na redukcję masy ciała. Niestety dalej panuje mit, że może ona pomóc z pozbyciu się zbędnych kilogramów. Nic mylnego i nie polecam stosowania tego typu „kuracji”. Nawet jeśli będzie Pani głodziła się lub po prostu jadła bardzo małą ilość jedzenia to w szybkim czasie może Pani nabawić się niedoborów podstawowych składników odżywczych.

Efektem tego może być pogorszenie stanu zdrowia, mogą pojawić się zmiany skórne, wypadać włosy, łamać się paznokcie, pojawić zaburzenia ze strony przewodu pokarmowego, a tego na pewno na wakacjach nie będzie Pani chciała odczuwać. Tak, więc z głodówki należy zrezygnować.

Kolejnym ważnym aspektem jest to, że po takiej głodówce organizm będzie chciał zrekompensować sobie niedobory energii i składników odżywczych i gdy zacznie Pani jeść zwyczajnie, powróci do poprzedniego sposobu żywienia to pojawi się efekt jo-jo i będzie mogła Pani przytyć nawet dwa razy tyle, ile zredukowała.

Najlepszym sposobem jest już od najbliższego czasu uregulowanie pór zjadanych posiłków. Powinna Pani jeść codziennie 5 posiłków, zaczynając zawsze dzień od śniadania w pierwszej godzinie po wstaniu. Na czczo można wypić pół szklanki przegotowanej, ciepłej wody z sokiem z cytryny, co oczyści organizm z toksyn i pobudzi go do działania. Z kolei kolejne posiłki proszę jeść co 3-4 godziny, a kolację najpóźniej 2 godziny przed snem.

Pani jadłospis powinien opierać się na takich produktach, które dostarczają węglowodanów złożonych: gruboziarniste kasze, makarony i pieczywo razowe, pełnoziarniste płatki, ryż brązowy i inne wyroby najlepiej z mąki razowej. Ważnym elementem diety jest białko należy je dostarczać pod postacią takich produktów jak jaja, chude mleko 1,5-2%, jogurty, kefiry, maślanki, chude sery, chude wędliny oraz mięso (kurczak, królik, indyk, chuda cielęcina) oraz ryb.

Każdego dnia polecam, aby jadła Pani 2-3 porcje owoców oraz 3-4 porcje warzyw, w tym rośliny strączkowe, które są dobrym źródłem białka. W diecie nie powinno brakować też zjadanej codziennie garści orzechów lub nasion.

Z kolei wśród tłuszczów zaleca się, żeby przeważały te pochodzenia roślinnego oraz tłuszcze z ryb. Polecam dodawać łyżkę oliwy z oliwek lub oleju rzepakowego do surówek oraz sałatek dziennie. Dobrym źródłem tłuszczów jest też awokado oraz wyżej wspominane orzechy i nasiona. Proszę też pamiętać o właściwym nawadnianiu organizmu i wypijaniu codziennie 1,5-2 l wody.

Proszę też nie zapominać o aktywności fizycznej, ponieważ jest ona bardzo ważnym czynnikiem, który wręcz przyśpiesza odchudzanie. Tak, więc jeśli zacznie Pani już od dziś dbać o siebie do wakacji na pewno poprawi Pani wygląd sylwetki.

W razie kolejnych pytań bardzo proszę pisać, z miłą chęcią pomogę.

Pozdrawiam serdecznie,
mgr Izabela Auszadniczek
Dietetyk
www.vivalavita.pl


Skomentuj (0) Wyświetleń: 2389 


    Login:
    Hasło:
    Nie pamiętasz hasła?
    Zaloguj się FB